Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πώς Λειτουργεί & Ποιους Αφορά

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι ένα σχετικά καινούργιο μέτρο που εισήχθει στο πλαίσιο του εργασιακού χώρου με σκοπό να μειώσει τα φαινόμενα της αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας αλλά και των απλήρωτων υπερωριών. 

Ακριβώς όμως επειδή πρόκειται για νέο μέτρο, υπάρχει ακόμα κάποια σύγχυση σχετικά με το πως ακριβώς λειτουργεί. 

Σε αυτό τον οδηγό λοιπόν θα ξεδιαλύνουμε οποιαδήποτε απορία μπορεί να έχετε σχετικά με την ψηφιακή κάρτα και συγκεκριμένα θα δούμε:

  • Τι είναι η ψηφιακή κάρτα και ποιους αφορά
  • Πως λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα για τους εργαζόμενους
  • Πως λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα για τους εργοδότες

Ας τα δούμε λοιπόν ένα ένα.

Τι Είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και Ποιους Αφορά;

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας τέθηκε σε εφαρμογή με τον Ν. 4808/2021 και σκοπό έχει την διασφάλιση της ορθής τήρησης του ωραρίου εργασίας των εργαζομένων. 

Πρόκειται για ένα σύγχρονο μέσο που στοχεύει στην καταγραφή σε πραγματικό χρόνο και με απόλυτη ακρίβεια του ωραρίου εργασίας των μισθωτών.

Η ψηφιακή κάρτα λειτουργεί μέσω του συστήματος Εργάνη ΙΙ και καταγράφει:

  • Κάθε ώρα εργασίας ως κανονικό ωράριο, ως υπερεργασία ή υπερωρία,
  • Τις άδειες, τα διαλείμματα τα ρεπό, αλλά και τυχόν αλλαγές ωραρίου

Η ψηφιακή κάρτα μπήκε σε ισχύ στην 1η Ιουλίου του 2022 για τις τράπεζες της χώρας αλλά και τα σούπερ μάρκετ, ενώ σταδιακά θα επεκταθεί σε όλες τις επιχειρήσεις της χώρας ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους.

Πώς Λειτουργεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για Εργαζόμενους;

Ας περάσουμε τώρα να δούμε βήμα-βήμα πως ακριβώς λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα για τους εργαζομένους.

Βήμα 1

Αρχικά πρέπει να κατεβάσετε την εφαρμογή myErgani στο κινητό σας από το Google Play ή το App Store.

Βήμα 2

Στην συνέχεια την πρώτη φορά που θα συνδεθείτε πρέπει να χρησιμοποιήσετε τους προσωπικούς κωδικούς σας στο taxisnet.

Βήμα 3

Έπειτα, στην οθόνη «Εργοδότες», βλέπετε όλους σας τους εργοδότες, ενεργούς και παλαιότερους, και τα στοιχεία της κάθε σχέσης εργασίας σας.

Βήμα 4

Στην οθόνη «Δηλώσεις» μπορείτε να αναζητήσετε όλες τις Δηλώσεις, που έχει καταθέσει ο εργοδότης σας στο σύστημα, όπως για παράδειγμα το καθεστώς απασχόλησης ή τις άδειες σας.

Βήμα 5

Στην οθόνη «Ημερολόγιο», μπορείτε να δείτε σε μορφή ημερολογίου, αναλυτικά όλες τις πληροφορίες για τις δηλώσεις ωραρίου, τις υπερωρίες και τις άδειες και όλα τα δεδομένα Πραγματικής Εργασίας, που προκύπτουν από το μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.

Βήμα 6

Στην οθόνη «Κάρτα» της εφαρμογής, βρίσκετε την ατομική ψηφιακή κάρτα εργασίας σας, σε μορφή QR code. Αυτή είναι η Κάρτα που «χτυπάτε» και δηλώνετε την έναρξη και τη λήξη του ωραρίου σας, πληροφορίες που διαβιβάζονται και καταγράφονται αυτόματα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ.

Βήμα 7

Η καρτέλα χρήστη περιέχει τα προσωπικά στοιχεία του εργαζόμενου (Όνομα, Επώνυμο, Πατρώνυμο, ΑΦΜ), συνδέσμους για τις οθόνες «Πληρωμές» και «Ανακοινώσεις».

Αφού λοιπόν είδαμε το πως λειτουργεί η ψηφιακή κάρτα για τους εργαζόμενους ας δούμε τώρα πως λειτουργεί και για τους εργοδότες.

Πώς Λειτουργεί η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας για Εργοδότες;

Υπάρχουν μερικές διαφοροποιήσεις σε ότι αφορά της χρήση της ψηφιακής κάρτας από εργοδότες. 

Οπότε ας περάσουμε να δούμε αυτά τα βήματα αναλυτικά.

Βήμα 1

Η νέα εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app για κινητές συσκευές σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε για να παρέχει στους εργοδότες-επιχειρήσεις έναν μηχανισμό ανάγνωσης της Κάρτας Εργασίας των υπαλλήλων (σε μορφή QR Code) κατά την προσέλευση / αποχώρηση από την εργασία και την αυτόματη υποβολή της πληροφορίας στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Την εφαρμογή αυτή μπορείτε να κατεβάσετε από το Google Play ή το App Store.

Βήμα 2

Την πρώτη φορά, εισέρχεστε με τους κωδικούς ΟΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή κωδικούς παραρτήματος που έχει δημιουργήσει στο Π.Σ. Εργάνη

Βήμα 3

Δηλώνετε το γεγονός Προσέλευσης ή Αποχώρησης εργαζόμενου.

Βήμα 4

Πραγματοποιείτε ανάγνωση της προσωπικής Κάρτας Εργασίας (QR code).

Βήμα 5

Με την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας (QR code) ο εργαζόμενος βλέπει ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί άμεσα στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.

Όλες οι υποβληθείσες δηλώσεις Κάρτας Εργασίας αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμες στον εργοδότη μέσω της διαδικτυακής πύλης Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (eservices.yeka.gr).

Συνοψίζοντας

Ο χώρος της εργασίας ολοένα και αναπτύσσεται, ψηφιοποιείται και αλλάζει. 

Αυτές οι αλλαγές είναι απόλυτα φυσιολογικό να δημιουργούν σύγχυση και αβεβαιότητα. 

Ωστόσο τίποτα δεν είναι δύσκολο όταν έχουμε δίπλα μας τους σωστούς συνεργάτες που μας καθοδηγούν σε κάθε μας βήμα. 

Οι AccountSaints αναλαμβάνουν υπηρεσίες συμβουλευτικής, λογιστικής και μισθολογικού σχεδιασμού για κάθε μορφή εταιρείας, με σιγουριά, αποτελεσματικότητα και εμπιστοσύνη!

Επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 2610 621 280 ή στο email [email protected]

Related Posts